Wat zit er in de aangeboden prijs?

Alle offertes zijn inclusief:
Bus + chauffeur
Brandstof 

Binnen- en buitenlandse BTW
WA-verzekering.

Alle offertes zijn exclusief:
Parkeerkosten, indien van toepassing.
Tol- & overtochtkosten, indien van toepassing.
Maaltijd- & overnachtingskosten chauffeur, indien van toepassing.
Meeruren, alleen van toepassing bij langere gebruik van de bus/chauffeur dan afgesproken.

Wij gaan ineens met minder mensen, scheelt dat in de prijs? 

Dit is niet het geval, je betaalt voor de gehele bus, niet per zitplaats.

Wil je een kleinere bus?

Het is een misvatting te denken dat een kleinere bus goedkoper is!
De huurprijs t/m ca. 50 persoonsbus is doorgaans gelijk aan die van een 30-40 persoonsbus. Wanneer je ineens met minder mensen bent en wil je een kleinere bus, dan ben je veelal niet voordeliger uit.
De prijs van de gehele reis ligt vooral in de brandstofkosten en chauffeurskosten.
Wil je upgraden naar een 60-90 persoonsbus, informeer dan bij uw vervoerder. 

Ben ik goedkoper uit als de bus niet op bestemming blijft? 

Dat is een misvatting!
Het is meestal voordeliger de bus op bestemming te houden dan leeg heen en weer te rijden naar de standplaats van het busbedrijf. Bij kortere afstanden geldt dit meestal niet. Afhankelijk van de afstand en uw reisprogramma berekend de vervoerder de meest gunstige optie.

Parkeerkosten 

Blijft de bus bij de groep, dan mag deze meestal gratis worden geparkeerd bij restaurants, hotels, attractieparken, etc.
Parkeren in de stad moet doorgaans wel worden betaald, maar in veel gevallen zal de chauffeur een gratis plek opzoeken. 

Tol-/overtochtkosten

Wanneer er tol- of overtochtkosten zijn worden deze door de vervoerder met u besproken.

Vervoer van leerlingen

Het advies is om bij schoolreisjes etc tenminste een begeleider per zes leerlingen mee te nemen. Deze begeleiders kunnen het beste verspreid door de touringcar gaan zitten, tenminste bij iedere nooduitgang zou een begeleider moeten zitten. De begeleiders kunnen toezicht houden op het dragen van de veiligheidsgordels. Dit verhoogt niet alleen de veiligheid, maar zorgt ook voor rust in de touringcar.

Waar kan ik een klacht indienen tegen een touringcarbedrijf?

 Je kunt met je klacht in eerste instantie terecht bij het betreffende touringcarbedrijf.
De directeur van het bedrijf dient zorg te dragen voor een goede en vlotte afhandeling van de klacht.
Mocht je er niet uitkomen met het touringcarbedrijf, neem dan contact op met de brancheorganisatie, het KNV Busvervoer.
Je klacht zal worden afgehandeld door een geschillencommissie.

Bon voyage